графік харчування в 2018-2019 н.р.

клас

час

1, 2 класи  (з попереднім накриттям)

8.40   – 8.55

3, 4 класи (з попереднім накриттям)

9.40 – 10.00

Діти пільгових категорій 5-9 класи (з попереднім накриттям)

 

10.45 – 11.05

ГПД (з попереднім накриттям)

 

13.00 – 13.30

 

 

наказ про організацію харчування в іі семестрі 2018-2019 н.р.

Україна

Донецька область

МАРІУПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ

ГІМНАЗІЯ ЗІ СТРУКТУРНИМ ПІДРОЗДІЛОМ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ № 38

НАКАЗ

від  02.01. 2019 № 1_

              м. Маріуполь                                   

                                                           

    Про організацію харчування учнів

    в ІІ семестрі 2018-2019 н.р.

 

 

З метою організації харчування учнів, забезпечення безкоштовним харчуванням учнів пільгової категорії, на виконання Законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», «Про охорону дитинства», «Про дитяче харчування», «Про внесення змін до деяких Законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання», «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», ст. 56 Закону України «Про освіту», на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 18.01.2016р. №16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», наказу Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005р. № 242/320 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», відповідно до рішення Маріупольської міської ради від 28.11.2018 №7/37-3406 «Про встановлення граничної норми вартості харчування учнів закладів загальної середньої освіти, вихованців дитячого будинку змішаного типу «Центр опіки», закладів дошкільної освіти з 01.01.2019», на виконання наказу директора департаменту освіти від 12.12. 2018 № 1004 «Про організацію харчування учнів закладів загальної середньої освіти, вихованців дитячого будинку змішаного типу «Центр опіки», закладів дошкільної освіти в ІІ семестрі 2018-2019 н.р.», на підставі наданих батьками документів,

 

Н А К А З У Ю:

 

1.      Організувати в ІІ семестрі 2018-2019 н.р. з 08.01.2019 харчування учнів.

2.      Затвердити режим та графік харчування учнів (додаток 1).

3.      Здійснювати харчування учнів відповідно до протоколу тендерних процедур, на підставі договору з комунальним підприємством «ПИТАНИЕ»  встановити з 08.01.2019 до 31.05.2019 граничну вартість харчування для учнів 1-4 класів,   учнів  1-9 класів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених родин, учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах,  учнів з числа багатодітних сімей, дітей з інвалідністю, дітей з сімей учасників АТО/ООС на суму 22 грн. 99 коп.

4.      Організувати з 08.01.2019 року безкоштовне гаряче харчування за рахунок міського бюджету, учнів 1-11 класів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених родин, учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах, з числа багатодітних сімей, дітей з інвалідністю, дітей із сімей учасників АТО/ООС за поданим нижче списком:

 

5.      Забезпечити неухильне виконання Порядку організації харчування учнів закладів загальної середньої освіти та вихованців закладів позашкільної освіти м. Маріуполя  в 2019  році, затвердженого рішенням міської ради від 28.11.2018 №7/37-3406.

6.      Комісії по контролю за організацією харчування:

6.1. Здійснювати постійний контроль за станом організації харчування учнів.

Термін: 2019р.

7.      Класним керівникам 1-9 класів:

7.1. Вести щоденно чіткий облік учнів 1-9 класів, яким надається гаряче харчування за рахунок коштів міського бюджету.

Термін: постійно

7.2. Розглянути питання організації харчування на батьківських зборах.

7.3. Організувати роботу із формування навичок та культури здорового харчування, етики прийому їжі, профілактики харчових отруєнь та інфекційних захворювань (лекції, семінари, ділові ігри, вікторини, дні здоров’я тощо).

Термін: постійно

7.4. Здійснювати постійний контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживанням гарячих страв, соків, борошняних виробів.

8.    Заступнику директора з НВР Прилепській О.В.:

8.1. Забезпечити зберігання наданих батьками документів на базі школи,

8.2. За результатами моніторингу охоплення учнів гарячим харчуванням, надати інформацію в департамент освіти до 20.01.2019 року (додаток №1).

8.3. Проводити аналіз ефективності використання бюджетних коштів для організації гарячого харчування учнів.

Термін: постійно

8.4. Тримати на контролі питання реалізації страв та продуктів харчування у шкільних буфетах у відповідності до асортименту буфетної продукції, затвердженого Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Заборонити використання в раціоні харчування дітей сухих сніданків: чіпси, сухарики, шоколадні вироби, газовані напої та інші продукти харчування, що містять штучні консерванти, фарбники, ароматизатори, підсоложувачі й викликають подразнення слизової оболонки шлунку та є небезпечними.

Термін: постійно

8.5. Своєчасно інформувати в письмовій формі Департамент освіти міської ради про випадки, які пов’язані з недоліками/порушеннями в організації харчування дітей.

Термін: постійно

8.6. Забезпечити розгляд питання організації харчування в навчальному закладі за участю медичних працівників, працівників шкільної їдальні на засіданні педагогічної ради та батьківських зборах, на нарадах при директорові.

8.7.  Здійснювати постійний контроль за вживанням гарячих страв, соків, борошняних виробів, санітарно-гігієнічним станом обідньої зали, харчоблоку, дотриманням режиму і графіків харчування дітей, чергуванням педагогічних працівників в обідньому залі.

Термін: постійно

9.    Неухильно дотримуватись умов договору про закупівлю послуг з організації харчування дітей за бюджетні кошти.

Термін: постійно

10.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                            О.В. Назарова



Порядок організації харчування учнів

Затверджено рішенням

Маріупольської міської ради

від 28.11.2018 №7/37-3406

Порядок

організації харчування учнів

закладів загальної середньої освіти

 

Цей Порядок має на меті визначити порядок та механізм організації харчування дітей у всіх типах закладів загальної середньої освіти.

1.Нормативно-правова база:

При організації харчування дітей у закладах загальної середньої освіти слід керуватися:

 - Конституцією України;

 - Законами України:

«Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про здійснення державних закупівель»,  «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини».

 - Постановами Кабінету Міністрів України:

від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»;

від 02.02.2011 №116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість»,

            - Спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 №242/329 «Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».

- Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання  загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63;

            - рішеннями міської ради та виконавчого комітету міської ради;

            - наказами департаменту освіти міської ради;

            - іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання харчування дітей.

            2. Необхідними складовими процесу організації харчування є:

            - відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

            - визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини;

            - приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

            - складання меню-розкладу;

            - виготовлення страв;

            - проведення реалізації готових страв і буфетної продукції;

            - надання дітям  готових страв і буфетної продукції;

            - ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; дітей , які потребують дієтичного харчування;

            - контроль за харчуванням;

            - інформування батьків про організацію харчування дітей у закладі.

            3.Безкоштовне харчування учнів у закладах освіти здійснювати тільки в робочі дні. В разі відсутності учнів під час навчання компенсація за харчування не проводиться.

            4. Харчування дітей, які не підлягають безкоштовному харчуванню у закладах загальної середньої освіти, здійснюється за батьківські кошти готівкою.

5. Відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на постачальника та керівника закладу, якщо працівники харчоблоку входять до штатного розпису закладу.

6. Продукти харчування  та продовольча сировина повинні надходити до закладів освіти разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи).

7. В закладі повинні бути графіки постачання продукції.

8. Наказом керівника закладу  призначаються: особа, відповідальна за організацію харчування дітей; комісія з контролю за харчування дітей (із залученням батьків).

9. Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням та за кошти батьків, здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування.

10. Бракераж сирої продукції здійснюється завідувачем виробництва (шеф-кухарем).

11. Бракераж готової продукції проводиться бракеражною комісією у складі: відповідальної особи від закладу за організацію харчування дітей, повара, медичної сестри.

12. Складання щоденних меню-розкладів здійснюється завідувачем виробництва харчоблоку, керівником закладу, медичним працівником (в разі наявності медичного працівника в штатному розкладі закладу освіти) на підставі примірних двотижневих меню, підписується керівником закладу. Меню-розклад складається єдиним для всіх дітей закладу, але з різним виходом страв за віковими групами, наведеними в нормах харчування.

13. Відповідно до п.5 Постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» від 02.02.2011 № 116 учні 1 - 4 класів харчуються із використанням солідарної відповідальності батьків та міського бюджету за сплату вартості харчування у пропорції 50/50.

14. Для дітей початкових класів в умовах продовженого дня проводиться гаряче харчування (обід), за батьківські кошти.

15. Безкоштовне харчування надається учням 1-11 класів закладів загальної середньої освіти міста з числа багатодітних та з малозабезпечених сімей, дітей з інвалідністю, дітей з сімей учасників АТО/ООС; з числа дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування; учням з інклюзивних (спеціальних класів), за рахунок міського бюджету.

15.1. Безкоштовне харчування даної категорії учнів надається відповідно до рішень педагогічної ради закладів загальної середньої освіти.

            15.2. Підставою для надання безкоштовного харчування учнів є наявності наступних документів:

Діти з інвалідністю:

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- копія свідоцтва про народження дитини;

- копії документів, що підтверджують статус дитини з інвалідністю.

Діти з особливими освітніми потребами, які підлягають зарахуванню в інклюзивні класи:

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- копія свідоцтва про народження;

- висновок міської психолого-медико-педагогічної консультації;

- направлення департаменту освіти міської ради.

Діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування:

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- копія свідоцтва про народження;

- копії документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування (рішення суду, рішення райадміністрації).

Діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»:

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- копія свідоцтва про народження;

- оригінал довідки про призначення допомоги, видана органами соціального захисту.

Діти із сімей, у яких сукупний дохід на кожного члена сім'ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму):

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- копія свідоцтва про народження;

- оригінал довідки про доход кожного члена сім'ї за попередній квартал;

- оригінал довідки про склад сім’ї, з місця проживання.

Діти, в родині яких виховується троє і більше неповнолітніх дітей

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- оригінал довідки про склад сім’ї, з місця проживання;

- копія свідоцтва про народження кожної дитини;

- копія посвідчення про надання статусу багатодітної родини.

Діти учасників бойових дій на території проведення АТО/ООС:

- заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

- копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

- у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

- довідка про склад сім’ї, з місця проживання;

- копія свідоцтва про народження дитини;

- копія посвідчення учасника бойових дій та копія довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.

         16. В разі підтвердження статусу дитини (відповідні документи) керівник закладу освіти виносить питання про надання безкоштовного харчування на педагогічну раду.

            17. Датою надання безкоштовного харчування є день, наступний за днем прийняття рішення педагогічної ради.

         18. При харчоблоці повинні бути списки учнів, які знаходяться на диспансерному обліку і потребують дієтичного харчування. В меню повинно бути передбачено дієтичне харчування для даної категорії дітей (на підставі поданих медичною сестрою документів).

            19. Обов’язково в закладах освіти необхідно вести щоденний облік харчування дітей за бюджетні та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування.

            20. При харчоблоці повинні бути списки вихованців, які знаходяться на диспансерному обліку і потребують дієтичного харчування. В меню повинно бути передбачено дієтичне харчування для даної категорії дітей (на підставі поданих медичною сестрою документів).

21. В закладі освіти обов’язково повинні бути:

 -  накази:

Про порядок організації харчування учнів у закладі освіти;

Про організацію безкоштовного харчування учнів 1-4 класів;

Про організацію безкоштовного харчування учнів пільгової категорії;

Про стан організації гарячого харчування учнів (2-3 рази на рік)

- рішення педагогічної ради про охоплення дітей гарячим харчуванням;

- аналіз стану  харчування учнів в закладі (двічі на рік);

- протоколи батьківських зборів, на яких розглядалися питання організації гарячого харчування;

- акти комісії з контролю за харчуванням дітей.